NAUJIENOS

Vaikų fizinis aktyvumas karantino metu susitraukė iki minimumo. Kaip tai pakeisti?

Kategorija:

Miestas:
Esant įprastoms gyvenimo sąlygoms, didelė dalis vaikų lanko popamokines fizinių užsiėmimų veiklas. Tačiau, pasak sveikatos specialistų, to nepakanka. Didžiąją dalį dienos vaikai vis tiek praleidžia nejudėdami ir tai jau yra laikoma viena rimčiausių šiuolaikinio jaunimo problema. O užsitęsus karantinui ir sustabdžius bet kokias kontaktiniu būdu organizuojamas fizines veiklas, ši problema išryškėjo dar labiau.
 
Tiesa, fizinis aktyvumas svarbus ne tik kalbant apie vaikų užimtumą, bet ir norint užtikrinti teigiamą jų savijautą. Aktyvi fizinė veikla gerina vaikų širdies ir kvėpavimo sistemų būklę, raumenų pajėgumą, kaulų tvirtumą, širdies ir kraujagyslių sistemos bei medžiagų apykaitos fiziologinius rodiklius. Taip pat padeda mažinti streso, nerimo bei depresijos simptomus. Svarbu, nepamiršti, jog vaikams yra rekomenduojama kasdien sukaupti mažiausiai 60 minučių vidutinio ar didelio intensyvumo fizinės veiklos.

Pastebima, jog vaikai šiuo metu dar daugiau laiko praleidžia prie kompiuterių ekranų ir visiškai pamiršta, ką reiškia aktyvus laisvalaikis. Todėl vienoje Lietuvos mokyklų mokiniams buvo pasiūlyta naujovė. Kiekvieną savaitę, po pagrindinės ugdomosios veiklos, vaikai turėjo galimybę dalyvauti interaktyviuose fizinės veiklos užsiėmimuose. Jų metu visa mokyklos  bendruomenė ne tik aktyviai judėjo, bet ir dalyvavo skirtinguose įvairių sporto šakų bei sveikos gyvensenos sričių užsiėmimuose – šokių, lengvosios atletikos, karate, jogos, futbolo, krepšinio ir kitų.
 
Vaikų motyvaciją dalyvauti šiose veiklose dar labiau sustiprino tai, jog interaktyvias fizines veiklas vedė ne tik puikūs Šiaurės licėjaus, kuriame vyko projektas, fizinio lavinimo mokytojai, bet ir profesionalūs mūsų šalies sportininkai: lengvaatletė, olimpinių žaidynių čempionė Austra Skujytė, futbolo treneris Dominykas Galkevičius, Lietuvos aerobikos federacijos viceprezidentė, trenerė doc. dr. Irina Klizienė, „Kyokushin“ karate mokyklos ir asociacijos SHORI vadovas, treneris Tomas Zienius bei Lietuvos ir Europos kiokušin karatė čempionatų prizininkė – Šiaurės licėjaus kinų kalbos mokytoja Vaiva Kairaitytė.



„Kalbant apie vaikų fizinį aktyvumą, labai svarbu suprasti, jog sportas tai nėra vien tik bėgiojimas ratais ar važinėjimas dviračiu. Reikia nepamiršti ir tokių fizinių ypatybių kaip jėga, greitumas, ištvermė, lankstumas, koordinacija ir vikrumas. Todėl norint kokybiškai, aktyviai pajudėti, galima atlikti įvairius jėgos pratimus su savo kūno svoriu ar su mažais svarmenis, pritaikyti jogos pozas, išbandyti greitumo pratimus ar net suorganizuoti mini estafetes savo šeimos nariams. Svarbiausia, atrasti tam laiko ir noro, – teigė daugybės vaikų susidomėjimo sulaukusi garsi mūsų šalies sportininkė, dabar vaikų lengvosios atletikos trenerė Austra Skujytė.

Profesionalių sportininkų vedamuose užsiėmimuose buvo kviečiami dalyvauti ne tik vaikai, bet ir jų šeimos nariai. „Be galo malonu matyti šeimas, kuriose sportas aktualus ir mamai, ir tėčiui, o tuomet ir pačiam vaikui. Tik geru pavyzdžiu galime motyvuoti savo vaikus atsitraukti nuo technologijų. Įsivaizduokite, kaip smagu vaikui, kuris kartu su tėčiu daro planką ir jie tarpusavyje varžosi, kas išsilaikys ilgiau. Juk tai ne tik sportas, bet ir tarpusavio ryšių stiprinimas, – mintimis dalijosi Šiaurės licėjaus projekte dalyvavęs futbolo treneris Dominykas Galkevičius.

Na, o kad vaikai ne tik sportuotų, bet ir atrastų savyje noro tuo užsiimti, Šiaurės licėjus suteikė galimybę patiems mokiniams gyvai pakalbinti jiems idealais tapusias sporto garsenybes. Viena tokių buvo penktoko Džiugo kalbintas Dakaro finišo podiumą pasiekęs lenktynininkas

Edvinas Juškauskas. „Tikiuosi, jog pokalbyje su manimi dalyvavę vaikai sužinojo įdomių dalykų apie šią sporto šaką. Mes pasikalbėjome apie tai, kaip atrodo mano treniruotės, kiek jėgų ir užsispyrimo jos reikalauja, aptarėme, kokius mankštos pratimus aš atlieku kasdien, jog palaikyčiau tvirtą fizinę formą ir atsakiau į pačius keisčiausius vaikų klausimus apie Dakarą“, – pasakojo E. Juškauskas ir kvietė vaikus į mokyklą sugrįžti sveikiems bei kupiniems naujų jėgų!

O kad tai padaryti būtų dar lengviau, atkreipkite dėmesį į kelis svarbius patarimus:
  • Prieš pradėdami sportuoti namuose, būtinai atsižvelkite į savo fizinį pasirengimą. Jei iki šiol nesimankštinote, arba tai darėte jau senokai – nepersistenkite iš pirmo karto. Iš pradžių tiesiog išeikite pasivaikščioti greitesniu tempu. Būtinai kartu pasikvieskite ir kitus šeimos narius. Pasivaikščiojimai gryname ore tinka tiek suaugusiems, tiek vaikams, tiek seneliams.
  • Atlikdami įvairius sporto pratimus namie, orientuokitės ne į jų greitį ir kiekybę, bet kokybę. Tokiu atveju labai rekomenduojama atlikti pratimus prieš veidrodį. Tada matysite ar tikrai teisingai išsitiesia jūsų nugara, ir tinkamoje vietoje laikote rankas, ar tikrai suglaudėte kojas, kaip demonstruojama pavyzdyje.
  • Tam, kad rastumėte motyvacijos kasdieniam sportavimui, fiksuokite savo rezultatus. Pavyzdžiui, kiek šiandien numynėte dviračiais, kaip toli numetėte kamuolį, kiek netekote svorio, ar kiek sumažėjo jūsų apimtys ir pan. Vaikams galima sugalvoti apdovanojimus. Svarbu, jog jūs galėtumėte įvertinti tam tikrus pokyčius, kurie ir motyvuotų jus siekti daugiau.
Taigi, pirmyn, aukštyn, drąsyn!


Doloresa Greivytė Butkienė
Rinkodaros vadovė

Reklama