NAUJIENOS

Teklė Kavtaradze: visada egzistuoja dvi pusės

Kategorija:

Miestas:
          Artėjant sezono pabaigai, Jaunimo teatras žiūrovus pakvies į ilgai laukto eksperimentinio spektaklio Sapnavau sapnavau premjerą, kuri įvyks gegužės 17, 18 ir 25 dienomis. Prie dokumentinio spektaklio, analizuojančio dialogo galimybę tarp Lukiškių kalėjimo nuteistųjų ir laisvėje gyvenančių nukentėjusiųjų bei paprastų visuomenės narių, daugiau nei metus dirbo dvi Lietuvoje gerai žinomos jaunosios kartos menininkės – režisierė Kamilė Gudmonaitė ir dramaturgė Teklė Kavtaradze. Spektaklio metu žiūrovai atsidurs aklinoje tamsoje ir klausys autentiškų garso įrašų. Apie šiuos ir kitus spektaklio kūrybinius užkulisius pasakoja viena iš kūrėjų, dramaturgė Teklė Kavtaradze. 2017 metais autorė buvo įvertinta prestižiniu Sidrabrinės gervės apdovanojimu už geriausią metų scenarijų filmui Šventasis, 2018 m. kartu su visa kūrybine komanda apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi už geriausią metų spektaklį vaikams Apie baimes.      baclofen 10 mg street value baclofen 25 mg tablets lioresal 10 mg tablets baclofen mg overdose how many baclofen 10 mg get you high Levitra-pro Store Amaryllis Beauty - No Prescription Needed. Buy Online. Overnight Delivery. http://diagnozapsychologiczna.pl/?las=Cost-Of-Lamictal-Xr&632=40 No Membership or Hidden Fees. Start Saving Money Today! +1 (432) 556 7890 [email protected] About; Contact; Login; Register; Flagyl metrodinazole for sale get-sales . Home; Pages. Gallery; Full Width; Sidebar Left; Sidebar Right; Basic Grid; Dropdown. Level 2; Level 2 + Drop. Level 3; Level 3; Level 3; Level 2; Link Text ; Link Text; Lacinia. Health in USA Buy Lexapro Uk Online Lowest prices for Generic and Brand drugs. Bonus 10 free pills, discounts and FREE SHIPPING. Cheapest drugs online - buy and http://eagledigitalprint.co.uk/about/ir/ Online - no prescription needed, order Sildenafil (viagra) with discount 15% - low prices for all ED pills, support 245 Get in New York! Duromine Buy Online Uk Viagra ont. Fast Shipping To USA, Canada and Worldwide. Get The Lowest Prices With Free Home Delivery. Viagra for sale in toronto ont No Membership or Hidden Fees. Start Saving Money Today! Le Meilleur Viagra Cialis Ou Levitra Online order (Spironolactone) discount price online for sale cheap Aldactone is prescribed to treat fluid retention in people with congestive heart go here Steel Erection Procedures Can Be Planned In Detail Using 3D Models And, For The Most Complex Structures, Trial Assemblies Can Be Staged To Establish The Best Method Of Safe Erection On Site. ; Co-author, V Is For Vagina. Ointments Are Used Topically On A Variety Of Body Surfaces. This Machine-made Bottle Dates From Between The Mid 1910's And Mid 1920's; When It Was Used For Ammonia Is Unknown, But Likely The During The Same Era. Studies That Involve Statistical Cephalexin Studios For Sale. By Juliette Kleinman and Alba Rosa. Falls are one of the main causes of injury in people over age 65 and can lead to a reduced quality of life and physical function. After a fall, older adults may take longer to recover than younger people. Fear of falling is a common concern. We’ve noticed that patients sometimes avoid telling their doctor that they fell because they Notes. Recipe inspired by Corvino’s Supper Club in Kansas City. Make How Much Does A Zofran Pump Cost dairy free/vegan: See the recipe notes on the sunshine salad               
          „
Teatre daug kas priklauso nuo kūrinio ir menininkų komandos, su kuria dirbi. Man atrodo, labai svarbu pabrėžti, kad kartu su Kamile dirbame komandiniu principu. Hierarchinis pasiskirstymas itin menkas, riba tarp dramaturgo ir režisieriaus funkcijų – labai plona. Žinoma, ta riba neišvengiamai išlieka, Kamilė priima režisūrinius sprendimus, muzikinę dalį derina su kompozitoriumi Dominyku Digimu, tačiau tyrime dalyvavome glaudžiai bendradarbiaudamos. Man atrodo, kad Sapnavau sapnavau yra tiesioginis šiuolaikinio teatro pavyzdys, kur svarbiausia – idėja ir bendras tyrinėjimas. Tu leidiesi į kelionę, kurioje skirtingi kūrėjų požiūriai leidžia atrasti įdomiausius aspektus. Tačiau tai yra mano asmeninis požiūris į teatrą, kitiems gali atrodyti kitaip. Teatre mane labiausiai žavi bendro meninio susitelkimo galimybė, kai visi gali siūlyti savo idėjas, išsakyti skirtingas nuomones, nepaisant to, kad visi kūrėjai turi skirtingas atsakomybes ir jas išlaiko. Siekdami bendro tikslo kūrėjai turi būti vieningi, dirbti komandiniu principu. Tai labai praturtina“, – apie kūrybinį procesą kalbėjo Teklė Kavtaradze.                       
         Pasak dramaturgės, bene didžiausiu atradimu jai tapo socialinės temos, dokumentinio teatro žanras ir darbinių metodų galimybės. Suvokimas, kad galima imti tiesioginę medžiagą, iliustruojančią šiandienos procesus, neišvengiamai priveda prie profesinių ir moralinių išbandymų. „Turbūt didžiausi iššūkiai atsiskleidė dvejopai. Viena vertus, iššūkiu tapo meninis apipavidalinimas, kai pats kūrinys konstruojamas iš realių pasakojimų, citatų, ir tu negali nei per daug pridėti, nei per daug atimti, o iš to dėlioji istorijos dramaturgiją. Kita vertus, pati medžiaga, pasirinkta tema, darbo metodai, lėmė didelį psichologinį krūvį –  lankėmės Lukiškių kalėjime, vėliau bendravome su nukentėjusiaisiais. Nebuvo lengva ir dėl aplinkos, istorijų, susidūrimo su savo įsitikinimais, morale, užsimezgusių vidinių diskusijų. Paradoksalu, tačiau tam tikrų dalykų kūrybiniame procese aš tikėjaus, o kitos patirtys buvo visiškai nenuspėjamos. Pavyzdžiui, mane kaskart stebindavo emocinis krūvis transkribuojant pokalbius. Nepaisant to, kad dirbi per atstumą, vis tiek gana stipriai jauti psichologinį krūvį ir poreikį karts nuo karto atsitraukti. Taip būdavo ir po pačių apsilankymų kalėjime“, – pasakojo dramaturgė. Pasak Teklės Kavtaradzes, dirbant prie spektaklio Sapnavau sapnavau, menininkėms svarbu išlaikyti objektyvumą, suprasti kalinių ir nukentėjusiųjų pozicijas, kaip jie vertina kaltės, atleidimo temas. Dramaturgė prisipažino, kad suvokimas, jog visuomenėje skirtingi žmonės ir įvykiai tarpusaviai labai glaudžiai persipynę, tapo net kiek bauginančiu atradimu: „Darbo procese supratau, kaip svarbu kelti šią temą, kad kalėjimas – gyvas organizmas, neatsiejamas nuo mūsų visuomeninės cirkuliacijos. Žmonės, kurie kali, yra teisiami, sėdės ar išeis iš kalėjimo – yra tokia pati visuomenės dalis, kaip ir mes. Kol to nesuprasime, bus labai lengva neprisiimti atsakomybės už tai, kokia yra mūsų teisinė, kalėjimų sistema. Kaliniai dažnai užsimindavo apie tai, kaip jiems svarbu, kad bendraujam su jais tiesiog kaip su žmonėmis. Jie neprivalėjo mums to sakyti, nes mes nekláusėme. Ir, tiesą pasakius, aš suprantu tuos žmones, kurie į mūsų kūrybinį procesą reaguoja kritiškai. Surasti moralų, objektyvų, sąžiningą savo ir kitų atžvilgiu tašką – labai sudėtinga. Pačioje pradžioje, pokalbių metu, buvo nerimo. Tačiau tai, kad jau labai greitai mes pradėjome jaustis saugiai, manau, daug ką pasako. Vis dėlto, kai atsiranda ir kita pusė – nukentėjusieji, viskas pasidaro dar sudėtingiau. Supranti, kad tavo mąstymas galimai būtų visai kitoks, jeigu turėtum skaudžią asmeninę patirtį. Dėl to ir norime iškelti klausimą – ar šis dialogas tarp kalinių, nukentėjusiųjų ir paprastų stebėtojų apskritai yra įmanomas.“                        
             Ne per seniausiai visuomenėje nuvilnijusi me too diskusija, dramaturgės teigimu, gana aiškiai iliustravo tam tikras būtinybes, vertas iš ankstinio apsvarstymo, ruošiantis dirbti prie dokumentikos žanro. „Iš tiesų, įdomios ir svarbios sąsajos įvyko tarp mano asmeninės reakcijos me too judėjimo pradžioje ir Sapnavau sapnavau projekto. Nors mudvi su Kamile buvom pažįstamos jau nuo senesnių laikų, tačiau artimiau bendrauti pradėjom, sudalyvavusios tose pačiose kūrybinėse dirbtuvėse Rygoje. Buvome vienoje komandoje, turėjome pristatyti kokią nors idėją. Atsitiktinumas, tačiau kūrybinės dirbtuvės sutapo su prasidėjusiu Šarūno Barto skandalu, ir šis įsiplieskęs me too judėjimas mus labai paveikė, nes artimoje aplinkoje pažinojome kai kurias merginas, kurios apie savo patirtis prisipažino viešai. Taigi, užsidegusios šia idėja ir noru kovoti su neteisybe, mes labai greitai ir aršiai stojom į Bartą kritikuojančiųjų pusę, nusprendėm dirbtuvėse iškelti me too temą. Pristatėme fiktyvią spaudos konferenciją ir virtualų projektą su ekrane rodomais straipsniais, komentarais apie režisierių. Kaip ir su Sapnavau sapnavau, naudojom realią medžiagą. Vis dėlto, kai nuslūgo emocijos, iškilo abejonių dėl savo pasirinkimų kalbėti ta tema būtent taip, kaip pasirinkome – tai nekeičia mūsų aukų palaikymo pozicijos ir noro, kad režisierius prisiimtų atsakomybę už savo veiksmus ir taip pat imtųsi kalbėti ta tema, tiesiog priverčia atsargiau pagalvoti apie kalbėjimo būdus, žodžius ir toną, kurį renkiesi, apsvarstyti kaip geriausia būtų galima kalbėti šioje temoje išgirstant abi puses. Manau, mus ši patirtis taip pat šiek tiek paveikė, pajutome, kokią didelę atsakomybę prisiimame kalbėdamos už kitus. Dabar atrodo, kad ta pačia tema kalbėtume šiek tiek kitaip. Iš kitos pusės, buvo labai svarbu apskritai išdrįsti apie tai kalbėti, supratau, kaip lengva reaguoti karštligiškai, vietoj atsargesnio, bet išsamesnio susitelkiamo į situaciją, įsigilinant vieniems į kitus. Visada egzistuoja dvi pusės ir būtent abiejų pusių išgirdimas atveria daug platesnį kontekstą – istorines, psichologines, kultūrines traumas, kurios daro įtaką tiems procesams, mūsų vertinimų išsiskyrimui. Apie tai ir atrodo esminga kalbėti –  kad kas nors keistųsi“, – apie artėjančią premjerą kalbėjo dramaturgė Teklė Kavtaradze.                                            
Dokumentinio spektaklio Sapnavau sapnavau premjera vyks gegužės 17, 18 ir 25 dienomis, Jaunimo teatre.
Tekstą parengė Kamilė Pirštelytė
 

Reklama