NAUJIENOS

Tarptautinėje parodoje Kinijoje – lietuviška produkcija

Kategorija:

Miestas:

Mūsų šalies maisto produktų ir gėrimų gamintojai jau devintąjį kartą dalyvauja tarptautinėje parodoje „Sial China 2021”, šią savaitę vykstančioje Šanchajaus mieste, Kinijoje. Jungtiniame Lietuvos stende savo produkciją pristato 10 įmonių. 

„Gudobelė“ parodoje pristato prekinį ženklą „Bon Chance“ – įvairių skonių duonos traškučius, „Kalnapilio-Tauro grupė“ ir „MV GROUP production“ parodos lankytojus supažindina su lietuviškais gėrimais. „Adex LT“ pristato šaldytas uogas ir grybus, „Mantinga“ – duonos gaminius,   „Cerera Foods“ ir „Naujasis Nevėžis“ – sausus pusryčius, „Viktorija ir partneriai“ – sausainius. Kinijos rinkoje jau įsitvirtinusi bendrovė „Pieno žvaigždės“ parodoje pristato įvairiausių skonių glaistytus varškės sūrelius. Lietuvos stende lankytojai taip pat turi galimybę susipažinti su „Švenčionių vaistažolių“ žolelių arbatomis.  



 

Nauja tai, kad šiemet lietuviški produktai – majonezas, kepiniai, degtinė, sūreliai – pristatomi ir Europos Sąjungos stende. Ten šie produktai sulaukia ypač daug komplimentų dėl originalių pakuočių. 

Lietuviška jautiena parodoje šįkart neeksponuojama, tačiau, pasak žemės ūkio atašė Kinijoje Kristinos Mineikienės, susidomėjimas ja didelis. „Gaila, kad Lietuva negali pasiūlyti didelių jautienos kiekių, taip pat negali vežti subproduktų“, – sakė atašė, nuolat sulaukianti susidomėjusių interesantų klausimų. Ekspertai prognozuoja, kad kitais metais jautienos importas į Kiniją augs, o štai paukštienos ir kiaulienos – mažės. 

Parodoje „Sial China” kasmet susirenka gausus būrys mažmeninės ir didmeninės prekybos, maisto pramonės, maitinimo, gamybos paslaugų sektorių atstovų. Anot K. Mineikienės, parodoje pristatoma lietuviška produkcija domisi ne tik Azijos, bet ir kitų šalių, pavyzdžiui, Kanados, prekybos tinklai. „Pastebime, kad daugeliu atvejų labai svarbu turėti platintoją – oficialų atstovą Kinijoje. Prekybos tinklus domina ne konkretus įmonės produktas, bet visi jos gaminiai“, – situaciją apibūdina atašė.

Kinija yra viena didžiausių ir dinamiškiausių pasaulio rinkų. Mūsų šalies žemės ūkio ir maisto eksportuotojams ši rinka tampa vis reikšmingesnė. 2020 m. Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Kiniją siekė 93 mln. Eur. Net 91 proc. eksportuotų produktų buvo lietuviškos kilmės. Daugiausiai eksportuota kviečių, išrūgų miltų, vaisių ir riešutų, galvijienos, salyklinio alaus.

Žemės ūkio ministerijos inf.


Reklama