NAUJIENOS

Pievagrybių apkepėlė su bulvytėmis ir šonine


Miestas:
Visus metus galime skanauti patiekalus su pievagrybiais. Tai visada patikimi grybai – nekirmija, nenuodingi, tad tikrai drąsiai juos patiekiame savo virtuvėje. O kiek naudingų savybių turi šie balti apskritučiai grybukai: juose yra antioksidantų, šalinančių laisvuosius radikalus, priešvėžinių savybių, mažina kraujospūdį, reguliuoja cukraus kiekį kraujyje. Pievagrybių kepurėlėse kaupiasi labai mums reikalingos veikliosios medžiagos, kaip varis, selenas, geležis, kalis. Tai puikus produktas, metantiems svorį – 100 g pievagrybių tėra tik 24 kcal.

Pietums ar laukiant svečių, ruošiu restoranišką patiekalą - apkepėlę su pievagrybiais, bulvytėmis ir parūkyta šonine.

Nuskutu vienodo dydžio nedideles bulvytes (1 kg), dedu į verdantį vandenį ir išverdu (apie 25 min.).

Nuvalytus, nuplautus pievagrybius (be kotelių) (300 g) dedu į keptuvę (be riebalų) ir pamažu maišydama kepinu, kol išsiskiria sultys ir gražiai paruduoja (apie 15 min.). Apkepinusi įlieju 1 v. š. aliejaus, įdedu 70 g sviesto.

Kiaulienos šoninę patogiausia pirkti supakuotą riekelėmis: supjaustau 2 – 3 cm gabalėliais, sudedu ant grybų, išspaudžiu 2 skilteles česnako, pabarstau pipirais (juodųjų ir kvepiančiųjų mišiniu). Druskos nereikia, nes sūdyta šoninė. Pakepinu maišydama 5 min. Išsiskiria nuostabus aromatas – net šeimos nariai atlekia į virtuvę pasmalsauti – ką čia mama taip užkvepino!

Išvirusias bulvytes nusunkiu, truputį pabarstau smulkia druska ir sudedu į keptuvę. Viską pakepinu dar 5 min., uždedu 3 v. š. grietinės, užbarstau smulkiai supjaustytus svogūnų laiškus, uždengiu, palaikau 5 min., kad suminkštėtų svogūnai ir persiimtų skonis. 

Atrodo patiekalas nuostabiai! Sunku patikėti, kad galima taip skaniai ir labai paprastai pagaminti tikrai restoranišką apkepėlę. Skanaus!

Pateikė ir išbandė: Vitalija Jakubauskienė
 

Reklama