LŠMPS toliau spaudžia savivaldybes dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų
  NAUJIENOS

LŠMPS toliau spaudžia savivaldybes dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų

Kategorija:

Miestas:
Didžiausia šalyje Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS)  pakartotinai kreipėsi į Lietuvos Respublikos Ministrą Pirmininką Saulių Skvernelį dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų darbo sąlygų. Atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją ir valstybės operacijų vadovo priimtus sprendimus, LŠMPS pakartotinai atkreipia dėmesį į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų problemas.

„LŠMPS atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad šalies savivaldybės tik iš dalies prisideda ar visai neprisideda prie ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo iš savo biudžeto, o finansavimui panaudoja iš valstybės biudžeto skiriamas mokymo lėšas. Įstatymų ir įsipareigojimų nesilaikymas lemia sisteminius įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus. Siekiame, kad susidariusios problemos būtų išspręstos kuo skubiau, o ne apsimetama, jog viskas gerai. Tikimės, jog Vyriausybė padarys tai, kas jos galioje“, - pabrėžia LŠMPS pirmininkas Egidijus Milešinas.

E. Milešinas atkreipia dėmesį, jog ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai dirba daugiau nei 36 valandas per savaitę, nors vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, jiems nustatoma ne ilgesnė nei 36 valandų darbo laiko norma per savaitę.

Be to, mokytojai negauna apmokėjimo už Darbo kodekso reglamentuotą viršvalandinį darbą, nes nustatoma suminė darbo laiko apskaita ir viršvalandžiai yra išdėliojami per nustatytą apskaitinį laikotarpį, nors kaip minėta aukščiau, mokytojams teisės aktais nustatyta sutrumpinta darbo savaitė.

„Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai yra labiausiai skriaudžiami, nes dirbdami po vieną, negali visa apimtimi pasinaudoti teise į kasmetines atostogas. Ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimais dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo, mokytojai turi dirbti tik su viena ugdytinių grupe, o grupės negali būti jungiamos. Maža to, mokytojai neturi galimybės pasinaudoti Darbo kodekso numatytomis fiziologinėmis pertraukomis ir pietų pertrauka, kadangi su ugdytiniais dirba tik vienas mokytojas ir negali net trumpam palikti jų vienų“, - sako E. Milešinas.

Neturi mokytojai galimybės ir pasinaudoti įstatymo nustatyta teise 3 valandas naudoti netiesioginiam darbui su mokiniais – darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais.

LŠMPS pabrėžia, kad visos aukščiau išvardintos problemos kyla dėl ydingo teisinio reglamentavimo. Teisės aktai numato, kad su grupe, kurioje ugdomi 1 metų amžiaus ar vyresni vaikai, turi dirbti ne mažiau kaip 2 darbuotojai, iš jų – ne mažiau kaip 1 pedagogas.

LŠMPS siūlo, kad su ugdytiniais dirbtų du pedagogai ir vienas mokytojo padėjėjas, taip užtikrinant mokinių ugdymo kokybę bei saugumą ir pilną darbuotojų teisių įgyvendinimą.
„Nerimą kelia atsainus valstybės institucijų ir savivaldybių požiūris į vaikų ugdymo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose kokybę ir mokytojų darbo sąlygas, paskutinėje vietoje paliekant mokytojų sveikatą ir saugą darbo vietoje“, - teigia E. Milešinas

Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS) vienija daugiau nei 10 tūkst. narių visoje Lietuvoje ir yra didžiausia Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijai (LPSK) priklausanti profesinė sąjunga.

Aistė Bielinė

Reklama