NAUJIENOS

Lietuvos švietimo istorijos muziejaus ATRADIMŲ KAMBARYS

Kategorija:

Miestas:
Lietuvos švietimo istorijos muziejuje veikia ATRADIMŲ KAMBARYS – unikali mokymosi erdvė, kurioje sudarytos sąlygos domėtis muziejinėmis vertybėmis, istoriniais įvykiais, menais ir kitais įdomiais dalykais savarankiškai.
Tyrinėti, ieškoti, atrasti, patirti – pagrindiniai ATRADIMŲ KAMBARIO iššūkiai ir veiklos skatina lankytojų susidomėjimą, smalsumą, žinių siekimą, teikia ieškojimo ir atradimo džiaugsmą bei padeda formuotis naujoms įžvalgoms. Įvairiausiais galvosūkiais, žaidimais, užduotimis užpildytas, įdomus ir intriguojantis kambarys ir vaikams, ir suaugusiems muziejaus lankytojams leidžia pasijusti tikrais tyrinėtojais, mokslininkais, archeologais, geologais, muziejininkais ar menininkais.

ATRADIMŲ KAMBARIO užduotys „slepiasi” vienodo dydžio baltose dėžėse. Labai smalsu pažiūrėti kas jų viduje – nuimti dėžės dangtį ir rasti užduotį. Tokių dėžių kambaryje labai daug, įveikti visas užduotis gali prireikti net kelių dienų.

Lankytojai tyrinėja istorines nuotraukas, meno kūrinių reprodukcijas, muziejinių eksponatų kopijas, bando atpažinti uolienas, analizuoja geometrinius kūnus, varto senas knygas, piešia abstraktų piešinį naudodami geometrines formas bei atlieka įvairias kitas kūrybines užduotis. Jie taip pat sužino apie piešimo ir rašto kultūrą, kaligrafiją ir išbando senąsias rašymo priemones: stiklo, žąsies, metalo plunksnas. Smagios užduotys įtraukia lankytojus į įdomią tobulėti skatinančią veiklą.

Visi „atradimų” dėžėse naudojami objektai padeda supažindinti lankytojus su muziejininkyste, dailės pažinimo dalykais, montesorinėmis ugdymo priemonėmis, pristato Lietuvos švietimo istoriją.

Ši mokymosi erdvė leidžia ugdyti moksleivių gebėjimą savarankiškai tyrinėti ir stebėti, analizuoti ir domėtis. Juk sensorinis patyrimas svarbus suvokimui. Galimybė liesti objektus skatina jais domėtis, juos tyrinėti, užduoti klausimus sau ir kitiems. Patyriminis mokymasis padaro ugdomąjį procesą įdomiu, smagiu bei įtraukiančiu, suteikia teigiamų emocijų ir pasitenkinimo jausmą, ugdo pažinimo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis, tyrinėjimo, probleminio mąstymo įgūdžius, suteikia žinių apie mus supantį pasaulį. Tai geriausias mokymosi būdas.
Tvarkingai lentynose sudėtos baltos dėžės su užduočių aprašais bei paaiškinimais leidžia greitai suvokti kaip suorganizuotas kambarys, todėl lankytojai ramiai ir savarankiškai tyrinėja „atradimo“ dėžių“ turinį. Muziejaus darbuotojas jau atlieka ne edukatoriaus, o pagalbininko vaidmenį. Tai visai naujas būdas pritraukti ir sudominti muziejaus lankytojus, skatinti juos atidžiau apžiūrėti muziejaus eksponatus, susipažinti su istoriniais faktais, prisiliesti prie kultūros paveldo. Susimąstykime ar dažnai atidžiai stebime daiktus, juos analizuojame, darome išvadas? Ar dažnai stebėdami objektą įvertiname jo formą, tekstūrą ir turinį? Taigi, pusvalandis praleistas ATRADIMŲ KAMBARYJE gali tapti tikra mankšta protui, o dalykai, apie kuriuos anksčiau nesusimąstydavome – susidomėjimo objektu.

Karantinui pasibaigus maloniai visus kviečiame apsilankyti estetiškoje, modernioje ir interaktyvioje savišvietai ir edukacinei veiklai skirtoje erdvėje – ATRADIMŲ KAMBARYJE!
 
 Irma Gūžienė
Lietuvos švietimo istorijos muziejaus komunikacijos koordinatorė
 

Reklama