Lietuva – ne sąvartynas, bet įvežti atliekas – leidžiama
  NAUJIENOS

Lietuva – ne sąvartynas, bet įvežti atliekas – leidžiama

Kategorija:

Miestas:
Rugpjūčio 20 dieną Seimo narė Virginija Vingrienė užregistravo Atliekų tvarkymo įstatymo pataisą, kuria siūlo uždrausti padangų atliekų įvežimą.

Draudimas reikalingas

„Seniai reikėjo tokios pataisos. Negana, kad vis nesutvarkomas padangų įvežimas į Lietuvą, ir vis keliauja nežinia kokie nelegalūs jų srautai, dar ir padangų atliekos įvežamos. Kai kurie mūsų šalies verslininkai  susirenka pinigus iš Latvijos, Olandijos, galbūt ir kitų šalių už senų padangų sutvarkymą, jas parveža į Lietuvą, nežinia, kur ir kaip sandėliuoja, o paskui įsiplieskia sunkiai gesinami gaisrai, sukeldami didžiulę grėsmę aplinkai ir žmonių sveikatai.  Kol nebus uždraustas senų padangų įvežimas, tol tokios įmonės ir gyvuos. Juk Lietuva – ne sąvartynas kitų šalių atliekoms suvežti“, – pateiktą įstatymo pataisą vertina Padangų importuotojų organizacijos direktorė Danguolė Butkienė.

„Išties Lietuvoje yra susidariusi ydinga praktika, kai užsienio šalių padangų tvarkytojai, norėdami  pigiau atsikratyti šiomis atliekomis, perduoda jas mūsų šalies tvarkytojams. Mūsų nesąžiningi padangų atliekų tvarkytojai išduoda fiktyvias pažymas apie šių atliekų sutvarkymą, o realiai senos padangos dažniausiai kažkur sandėliuojamos. Galbūt dalis išverčiama miškuose ar nuvežama į sąvartynus, taip padidinant gyventojams rinkliavą už komunalinių atliekų tvarkymą, – priežastį, paskatinusią teikti įstatymo pataisą, apibūdina Seimo narė Virginija Vingrienė. – Kaip jau pastebėjo Padangų importuotojų organizacijos vadovė, lengvo pasipelnymo tikslais į mūsų šalį įvežtos senos padangos neretai tampa katastrofiškų gaisrų priežastimi. Atmintyje ilgam įstrigęs Alytaus padangų perdirbimo gamyklos gaisras puikiai iliustruoja tragiškas tokios praktikos pasekmes mūsų šalies aplinkai, piliečių sveikatai, aplinkiniams verslams.  Tad pataisos rengimą ir paskatino siekis ateityje išvengti tokių nelaimių.“

Žingsnis žiedinės ekonomikos link

Kaip pabrėžia Padangų importuotojų organizacijos vadovė, Lietuvoje kol kas padangų atliekų sutvarkymas – opi problema. „Susiklostė tokia situacija, kad Lietuvoje esančias padangų atliekas vežame tvarkyti kitur, nes mūsų šalyje nėra galimybių perdirbti tokio kiekio. Vien Padangų importuotojų organizacija per metus vidutiniškai įvežame apie 16–17 tūkstančių tonų padangų, ir sutvarkome apie 90 procentų įvežamo kiekio – daugiau, negu reikalauja galiojantys teisės aktai. Nelegalūs padangų srautai ir padangų atliekų įvežimas iš kitų šalių iškreipia rinką ir todėl įstatymu įteisintas draudimas įvežti padangų atliekas padėtų pagaliau išsiaiškinti realią situaciją ir pirmiausia susitvarkyti savas atliekas“, – pažymi Padangų importuotojų organizacijos vadovė Danguolė Butkienė.
Kaip teigia Seimo narė Virginija Vingrienė, padangų atliekos turi tapti žaliava naujiems produktams sukurti ir draudimas įvežti atliekas iš kitur būtų pirmasis žingsnis žiedinės ekonomikos link tvarkant padangas.

„Kol kas Lietuvoje  padangų atliekų  susidarantis kiekis puikiai tenkintų perdirbimo įmonių poreikius. Jei perdirbimo apimtys reikalaus didesnio žaliavos kiekio ir Lietuva nepatenkins jų poreikių, bus galima iš kitų šalių nusipirkti gumos granulių ar kitokio pavidalo žaliavos, – teigia Seimo narė Virginija Vingrienė. – Be to, galbūt Lietuvoje neteisėtos veiklos bus išgyvendintos ir tuomet bus galima peržiūrėti ir įstatymo nuostatas. Šiuo metu, manau, draudimas įvežti senas padangas yra pirminis ir viena veiksmingiausių priemonių ydingai veiklai sustabdyti ir geriausias būdas įstatymiškai užtikrinti efektyvų mūsų šalyje susidarančių padangų ir kitų pavojingų atliekų sutvarkymą.“

Karolina Baltmiškė
 

Reklama