NAUJIENOS

Kaip sukurti krizių valdymo planą el. prekybos verslui?

Kategorija:

Miestas:
Vykdant el. prekybos verslą, kaip ir bet kurį kitą, dažnai iškyla nenumatytų situacijų, kuomet reikia reaguoti čia ir dabar. Vienos iš jų būna paprastesnės ir lengviau išsprendžiamos, kitos – rimtesnės, sudėtingesnės. Pastarosioms naudinga ruoštis iš anksto, tokiu būdu sumažinant galimus patirti nuostolius. Apie tai, kaip sukurti efektyvų krizių valdymo planą, pasakojame plačiau.

Sukurkite krizių planą dar prieš prasidedant krizei

Tam, kad šis planas būtų naudingas, visų pirma jį reikėtų paruošti iš anksto, nes krizei prasidėjus jau reikia imtis konkrečių veiksmų. Geriausias būdas suvaldyti krizę – suplanuoti ją dar šiai dar neįvykus. Taigi apgalvokite įvairias situacijas, kurios įsivaizduojate, kad galėtų paveikti jūsų verslą. Tuomet iš anksto parašykite pagrindinius pranešimus, kuriais išreiškiate savo poziciją, atsiprašote už tam tikrus nepatogumus ar panašiai.
 
Išvardinkite žmonių grupes, kurios būtų paveiktos, ir kokiu būdu galėtumėte jas pasiekti. Įtraukite geriausių ir blogiausių scenarijų prognozes ir veiksmus, kurių turėtumėte imtis, kad sumažintumėte krizės poveikį. Kuo geriau iš anksto viską suplanuosite, tuo greičiau galėsite pradėti veikti.

Identifikuokite galimas krizių rūšis 

Akivaizdu, jog tam, kad galėtumėte nustatyti krizių rūšis, galinčias paveikti jūsų el. prekybos verslą, turėtumėte gerai su jomis susipažinti. Nieko nelaukdami aptarsime krizes, kurios įmones ištinka dažniausia. Pirmoji ir bene geriausiai žinoma yra finansų krizė. Paprastai ji patiriama tada, kai sumažėja parduodamų produktų ar paslaugų paklausa. Personalo krizė ištinka tuomet, kai darbuotojas ar kas nors kitas, susijęs su įmone, dalyvauja veikloje, kuri laikoma neetiška ir (arba) neteisėta. Tai gali nutikti tiek darbo vietoje, tiek už jos ribų.
 
Dar vienas pakankamai dažnas atvejis – organizacinė krizė. Paprastai ji įvyksta tada, kai įmonė nesąžiningai elgiasi su savo klientais. Technologinė krizė dažniausiai ištinka sugedus serveriams, programinei įrangai arba nustojus tinkamai veikti kitai technologinei sistemai. Dėl tokių priežasčių įmonė gali prarasti daug pajamų ir priversti suabejoti klientus savo verslo patikimumu.
 
Siekiant to išvengti, labai svarbu pasirinkti patikimą svetainių talpinimo (hostingo) paslaugų teikėją, kuris užtikrintų aukštą paslaugos pasiekiamumą (SLA). Tokiu būdu pasirūpinsite, kad jūsų svetainė veiktų sklandžiai ir būtų pasiekiama kuo ilgesnį laiką. Norite tai padaryti jau dabar? Tuomet jums reikalingas aukštos kokybės web hostingas, kurį užsisakyti galite paspaudę ant pateiktos nuorodos.

Apsvarstykite veiksmus, kurių imtumėtės 

Galima išskirti pagrindinius krizių valdymo metodus. Pirmasis iš jų – atsakomasis, kuomet įmonė turi iš anksto parengtą atsaką į tam tikros rūšies krizę, kurį gali pradėti bet kuriuo metu. Dažniausiai jis taikomas organizacinių arba finansinių krizių metu. Aktyvus krizių valdymas yra toks, kai įmonė numato tam tikros rūšies krizę ir aktyviai jai ruošiasi. Pavyzdžiui, jis gali būti taikomas stichinių nelaimių atveju, siekiant užtikrinti saugią darbo aplinką. Atsigavimo krizių valdymas apima atvejus, kuomet verslas suvaldo netikėtai ištikusią krizę, pavyzdžiui, technologinę.
 
Šiandien efektyvus krizių valdymas versle ypač svarbus. Todėl naudinga iš anksto apgalvoti įmanomus ateities scenarijus ir stengtis jiems kuo geriau pasiruošti. Tokiu būdu galima lengviau prisitaikyti prie sudėtingos situacijos, užtikrinti sklandesnį darbą ir patirti mažiau nuostolių.

Aistė Bielinė

Reklama