Apie lietuvių kalbą ir lietuvybę Sakartvele
2021 m. Vasario mėn. 27 d.
Meilę ir pagarbą lietuvių kalbai ugdo virtuali lituanistinė Italijos mokykla
2021 m. Vasario mėn. 25 d.
Sakoma, jog įtaka – tai gebėjimas nukreipti žmonių elgesį reikiama linkme. Šiandien ja mėgaujasi tie, kuriuos socialinėje medijoje seka tūkstančiai, o kartais – net milijonai. Patrauklų gyvenimo būdo turinį kuriantys influenceriai reklamos rinkoje uždirba solidžias sumas. Viena to priežasčių – sekėjų pasitikėjimas nuomonės formuotojų skoniu, žiniomis bei nuoširdumu, pastebi influencerių portalo „influencity.lt“ vadovė ir komunikacijos ekspertė Armina Staniulienė.
Patikimiau nei draugų rekomendacijos
„Tyrimai atskleidžia, jog sekėjai pasitiki influencerių reklama kur kas labiau nei įprastine reklama, o kai kuriais atvejais – net labiau nei draugų rekomendacijomis“, – teigia A. Staniulienė. Pasak jos, nuomonės formuotojų įtaka, priimant sprendimą, pirkti produktą ar paslaugą – tikrai didžiulė. Tuo, žinoma, jau ne vienerius metus sėkmingai naudojasi prekiniai ženklai.
„Jei seniau pagrindiniais reklamos kanalais buvo laikomas radijas, televizija, vėliau internetiniai baneriai, šiandien su jais sėkmingai konkuruoja socialinės medijos ir jų žaidėjai – influenceriai. Kodėl? Patirtis įrodė, jog bendradarbiaudamas su influenceriais verslas gali ir greičiau, ir apčiuopiamiau pajausti teigiamą naudą, kuri atsispindi pardavimų eilutė. Žinau ne vieną atvejį, kai influenceriui pareklamavus produktą, šis išperkamas žaibiškai – per pusdienį“, – komentuoja komunikacijos ekspertė.
Kartu ji priduria, jog prie nuomonės formuotojų įtakos augimo pastaruoju metu smarkiai prisidėjo globalinė pandemija: „Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje daugybė verslų buvo priversti savo reklamas ir pardavimus perkelti į internetą. Kadangi būdami karantine žmonės daug daugiau laiko leidžia socialiniuose tinkluose, būtent čia prekiniai ženklai nukreipė savo pajėgas, ieškodami kūrybišųk galimybių, kaip tapti kuo labiau matomais bei geidžiamais.“
Padeda nepasimesti gausoje
Kokiais kriterijais vadovaujasi sekėjai, rinkdamiesi savo favoritus-influencerius? „Žmonės pasirenka sekti tuos, kurie atliepia jų vidinio vedlio poreikį. Dažniausiai tokiais autoritetais pasirenkame tuos, kurie tam tikroje srityje mums atrodo sėkmingi. Šie influenceriai tarsi tampa jungtimi su „idealiuoju“ pasauliu, kuriame ir patys norėtume gyventi“, – pasakoja psichoterapeutė Tatjana Vilimė.
Jos teigimu, išaugusiam influencerių populiarumui įtakos turi ir daugelio žmonių gyvenimo būdas: „Greitas tempas ir siekis būti aktyviems daugybėje sričių mus įsuka į rutiną, kurioje nelieka laiko gilintis, bet lieka galimybė bandyti. Tokia pozicija verčia ieškoti patikimų orientyrų – autoritetų, kurie domėtųsi ir darytų pasirinkimus vietoje mūsų, o mes galėtume juos paprastai atkartoti.“
Pasitikėjimą socialinių tinklų „vedliais“ sukuria iliuzinis intymumo pojūtis. „Mes patys pasirenkame sekti mums įdomius žmones, tai – viena. Kita, kadangi influencerių postus matome nuosavo kompiuterio ar išmaniojo telefono ekrane, todėl toks turinys skamba tarsi asmeninė žinutė, nukreipta tik man. Taip užsimezga tarsi abipusis santykis, pagrįstas jausmais ir emocijomis“, – komentuoja psichoterapeutė.
Svarbu ir tai, jog tokiame virtualiame santykyje sekėjas jaučiasi padėties šeimininku. „Pasirinkdami peržiūrėti sekamo žmogaus „story“ arba „post’ą“, mes tarsi užduodame jam ar jai klausimą: „Ką tu?“ ir gauname atsakymą. Todėl pateikiamą informaciją priimame palankiau ir geranoriškiau. O jeigu ilgainiui ta informacija mums pradeda nepatikti, esame laisvi paspausti „unfollow“. Tai leidžia palaikyti kontrolės jausmą“, – reziumuoja T. Vilimė.
Auganti vertybinių bei kokybinių kriterijų svarba
Nors sekėjo ir influencerio santykis yra neįpareigojantis, visgi, kur prasideda ir baigiasi influencerio atsakomybių ribos? Anot A. Staniulienės, tam tikros nerašytos taisyklės tikrai egzistuoja. „Bėgant laikui influencerio autoritetas suformuoja stiprų pasitikėjimo jausmą. Tai įpareigoja nuomonės formuotoją išlaikyti kartelę – skleidžiamų žinučių patikimumą. Dėl to daugelis influencerių reklamuoja ir rekomenduoja tik tuos produktus ar paslaugas, kurie atitinka jų vertybes, pažiūras, gyvenimo stilių ir t. t.“, – komentuoja viešųjų ryšių specialistė.
Jos teigimu, dažnu atveju jie atsisako dirbti su prekės ženklu, jei jų vertybės nesutampa, net jei ir siūlomo bendradarbiavimo grąža – solidi. Sekėjai tai vertina ir, bėgant laikui, įgauna vis didesnį pasitikėjimą, kad skleidžiama žinutė yra „tikra“.
„Beje, influencerio reputacija – vienas pagrindinių svertų, į kuriuos šiandien atsižvelgia ne tik sekėjų auditorija, bet ir partnerių ieškantys prekiniai ženklai, – papildo A. Staniulienė. – 2020-aisiais net kelios didžiulės reklamos kampanijos buvo sutiktos skandalingai, pritraukdamos negatyvų foną viešojoje erdvėje. Taigi, šiais metais prekės ženklai daug akyliau rinksis nuomonės formuotojus, taikydami jiems griežtus, jų verslo vertybes atitinkančius reputacijos kriterijus.“
Kartu ji pamini ir kitus, verslui svarbius prioritetus. „Potencialaus influencerio auditorija turi atitikti tikslinę prekinio ženklo auditoriją. Be to, šis turi pagrįsti ir savo pasiekiamumo rezultatus – kiek žmonių pamato jo žinutę, kiek surenka paspaudimų ir pan. Tiesa, didelis sekėjų skaičius nebūtinai reiškia konversijas. Kartais mažiau sekėjų turintis influenceris atneša kur kas didesnius rezultatus“, – teigia komunikacijos ekspertė.
Aistė Bielinė
Praėjo daugiau nei tūkstantmetis nuo to laiko, kai Golfo srovės sistema buvo tokia silpna, kokia ji yra šiandien. Remiantis nauju tyrimu, kuris buvo paskelbtas žurnale „Nature Geoscience“, Atlanto meridianinė cirkuliacija...
Koronaviruso karantinų metu pasaulio eismo ir pramoninių darbų sukeltos žemės vibracijos sumažėjo perpus. Socialinė distancija, mažesnis automobilių kiekis keliuose ir turizmo bei kelionių intensyvumo sumažėjimas sukėlė ilgiausią ir...
Šylant orams netrukus pasitiksime ir grįžtančius paukščius. Valstybinių miškų urėdija kovo 15-19 dienomis skelbia inkilų kėlimo šventę ir dalijasi svarbiausiais patarimais, kokie inkilai tinkamiausi paukščiams,...
Kiekvienais metais keičiantis demografinei padėčiai visoje Lietuvoje, pasikeitimai vyksta ir kiekvienoje savivaldybėje. Šiuo atveju Marijampolėje bėgant metams sumažėjo ne tik absoliutus gyventojų skaičius, tačiau pokytis matosi ir vaikų...
Kiekvienais metais keičiantis demografinei padėčiai visoje Lietuvoje, pasikeitimai vyksta ir kiekvienoje savivaldybėje. Šiuo atveju Marijampolėje bėgant metams sumažėjo ne tik absoliutus gyventojų skaičius, tačiau pokytis matosi ir vaikų...
Valstybiniai brandos egzaminai šiemet prasidės birželio 7 dieną arba dviem savaitėmis anksčiau nei pernai. Pagrindinė egzaminų sesija baigsis liepos 2 dieną. Abiturientams bus teikiamos papildomos konsultacijos padedant geriau pasirengti...
Nuo rugsėjo ilgalaikes ir kryptingas kelerių metų neformaliojo švietimo programas lygiais pagrindais galės teikti ne tik muzikos, meno, sporto mokyklos, bet ir kalbų, informacinių technologijų, STEAM (gamtamokslinio, inžinerinio,...
Šiandien paskelbti gruodį Vilniaus miesto savivaldybės inicijuoto sporto projektų konkurso rezultatai. Savivaldybė skyrė beveik 0,7 mln. eurų finansavimą daugiau nei 200 sporto iniciatyvų – fizinio aktyvumo projektams, sporto...
Penktadienį posėdžiavusiam prestižinės rajono „Sidabrinės nendrės“ premijos skyrimo komisijos nariams teko išties nelengvas uždavinys – iš keturių šiemet premijai pristatytų kandidatų išrinkti vieną....
Po dvejų metų pertraukos į Kintų muzikos festivalį sugrįžta kompozitorius, dirigentas Gediminas Gelgotas ir jo vadovaujamo Naujų idėjų kamerinio orkestro NIKO atlikėjai. Ilgą laiką buvę neatsiejami nuo Kintų muzikos festivalio, šiemet jie...
Lietuviškų augalų įvairovę reprezentuojantys želdynai ir lankytojams patogi infrastruktūra – tokios permainos planuojamos sostinės Jono Jablonskio skvere, kurį atgaivinti ėmėsi grupė kraštovaizdžio dizainerių, biologų ir...
Jo kūrybinis procesas reikalauja pastangų, idėjų, meninės kokybės ir daugelio kitų komponentų. Jis vertas apdovanojimų, bilieto, žiūrovų ir žiniasklaidos dėmesio. Tai inovatyvi šio laiko meninė raiška, bet ne gyvo meno pakaitalas ir...
Praėjusiais metais šalies žemdirbiai nuėmė gausesnį žemės ūkio augalų derlių. Rekordiškai didelis derlius lėmė ženkliai išaugusią augalininkystės produkcijos dalį bendrojoje žemės ūkio produkcijoje, tačiau supirkimo kainų tai...
Ūkininkai savo rankose turi priemonių, kurių pagalba galima sustiprinti vietinės produkcijos konkurencingumą vietos rinkoje. Viena tokių priemonių yra trumposios maisto tiekimo grandinės. Norėdama, kad ūkininkai aktyviau jas kurtų, Žemės ūkio...
Visą kovo mėnesį bus priimamos paraiškos pagalbai pagal Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai skatinti teikimo taisykles gauti. Priemonei šiais metais skirta 96 tūkstančiai...
Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) siekia, kad teisėta lobistinė veikla būtų vertinama kaip teigiamas reiškinys, o diskusija su lobistinę veiklą vykdančiais asmenimis – normali ministerijos darbo dalis. Šią savaitę ministerijoje...
Legendinė scenos primadona, išskirtinio balso savininkė Birutė Petrikytė ir jos dukra Andželika publikai pristato karantino metu gimusią dainą „Amžina“, kuriai muziką ir žodžius sukūrė garsus muzikos prodiuseris, dainininkas...
Šiandien Biržų rajono savivaldybės taryba išrinko naują mero pavaduotoją. Ja tapo socialdemokratų frakcijos narė Audronė Garšvaitė. „Savivaldybės tarybos narė Audronė Garšvaitė nuo 2007 m. turi sukaupusi...
Kretingos rajono savivaldybės taryba ketvirtadienį, vasario 25 d., slaptu balsavimu patvirtino Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoją. Administracijos direktoriaus pavaduotoja paskirta Violeta Turauskaitė. „Iš savo...
Všį „BUSK“
El. p.: manokrastas.busk@gmail.com
Tel. nr.: +370 688 29679
Všį "BUSK"
Tel. nr.: +370 688 29679 El. p. manokrastas.busk@gmail.com