NAUJIENOS

Gailutė Ivaškevičiūtė: jei vaikas paliekamas mokyti ir auklėti tik mokyklai, gero rezultato nebus

Kategorija:

Miestas:
Tęsiame diskusiją apie kitokius vaikus. Jų ugdymą, santykių su pedagogais, tėvais formavimą ir problemas, kurios neretai kyla suaugusiems. Apie tai kalbamės su Vilkaviškio rajono Virbalio pagrindinės mokyklose dailės, etikos, karjeros planavimo vyr. mokytoja Gailute Ivaškevičiūte.

Jūsų manymu, kas yra kitoks vaikas?

Kiekvienas atskirai paimtas vaikas yra asmenybė. Ir nesvarbu, koks jo protinis  ar fizinis išsivystymas. Kiekvienas laikmetis turi savo vaikus. Sakyčiau, ir dešimtmetis. Auga ir vaikų gebėjimai. Ir visa tai susiję su įvairių technologijų tobulėjimu.  Esu sutikusi ne vieną vaiką, kuris mokykloje sunkiai gebėjo pats valgyti, užsirišti batus, bet namuose jam nebuvo įdomios pamokos. Jam įdomiau buvo istorinis dokumentinis filmas, atlikti vieną ar kitą bandymą, matytą youtube ar kitur, savarankiškai ir pačiam pamatyti bandymo rezultatus.

Kaip dirbti su kitokiu vaiku?

Mano manymu, dirbti kaip su sau lygiu – pasitariant, pasiklausiant, pasikonsultuojant. Negaliu pasakyti, bet, manyčiau, dirbti komandoje tėvams, pedagogams, kitiems specialistams. Pasirodysiu nepopuliari, bet vaikai, kurie turi stiprių protinių problemų, vis tik reiktų mokslą tęsti specialiosiose mokyklose. Čia vaikai taip pat mokomi, ugdomi, bet svarbiausia, čia tokie vaikai daugiau paruošiami gyvenimui.

Tačiau jei vaikas neturi ryškių sutrikimų, jis lanko bendrojo ugdymo mokyklą, kokius metodus vertėtų naudoti ugdant kitokius vaikus, juo labiau, kad po žodžiu KITOKIE telpa kur kas platesnio spektro vaikai?

Kiekvienam vaikui vis kitoks. Mano manymu, pirmiausia turėtų būti supratimas, pagarba, pasitikėjimas.  Tai tik mano asmeninė nuomonė. Mokytojas, suaugusysis vaikui kaip kolega.

Kaip tėvams ir mokytojams nepažeisti ribos, kurią peržengus vaikas praranda savo atsineštus ypatumus, sustabdomas jo vystymasis?

Manau, kad šiais laikais perdėtai pasitikima ir vėl tomis pačiomis technologijomis. Nyksta gyvas bendravimas. Aišku, nuotolinis prie to taip pat prisideda. Nėra gyvo kontakto su vaiku. Taip pat nuolatinis tėvų ir mokytojų glaudus bendradarbiavimas. Jei vaikas paliekamas mokyti, auklėti tik mokyklai, o namuose niekas nebus „pastiprinama“, gero rezultato nebus. Vaikui pačiam bus labai sunku.

Kodėl didelė dalis vaikų, praranda norą pažinti, nors tas noras įgimtas?

Manau, dėl nuolatinių taisyklių ir reikalavimų. Rėmų. Daug vaikų, mokinių yra tokių, kurie netelpa į jokius „rėmus“. Vaikystėje toks vaikiukas niekaip nepritampa prie nusistovėjusios tvarkos: pagal savo amžių dar nemoka valgyti šaukštu, bet jam įdomios ne vaikiškos knygelės, o enciklopedijos, istoriniai dokumentiniai filmai. Taip pat tėvų buvimas ne kartu su vaiku, o tik šalia. Arba tėvų visai nėra šalia. Niekam ne paslaptis, kad vieni tėvai dirba, daugelio tėvų darbas nuotolinis, kuris taip pat reikalauja daug atsakomybės, susikaupimo. O šalia būdamas vaikas nuolat klausinėja: „O kodėl?“, „O kas?“, „O kaip“. Į visus klausimus reikia atsakyti čia ir dabar. Natūralu, kad vaiko pažinimas slopsta.
Kita kategorija tėvų, kurie ir laiko kaip ir turėtų, bet vaikas yra kliūtis jų pramogoms, pomėgiams. Tokie tėvai greičiau įduoda vaikui telefoną, kompiuterį, šuniuką ar traukinuką į rankas ir kurį laiką ramu. Iki kito karto. Savaitgaliai ir tie dažniausiai praleidžiami atskirai, o ne kartu. Galima vardinti ir vardinti priežastis.

Kokios priežastys lemia, kad mokymasis tampa kančia, o ne pažinimo džiaugsmus?

Nuolatinis rezultato siekimas. Konkurencija. Nuolatinis lyginimas su kitu, draugu, broliu, sese.

Dėkoju už pokalbį.

Kalbino Karolina Baltmiškė

Panašūs straipsniai:
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/agne-ziedeliene-is-siuolaikinio-vaiko-neretai-atimamas-noras-pazinti-tyrineti-ir-isbandyti
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/sigita-burvyte-edukacija-tampa-visai-kitokia-nes-jos-pagrindas-%E2%80%93-zmoniu-tarpusavio-rysiai
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/antropoceno-vaikai-arba-%E2%80%9Esigita-tu-esi-mano-gera-drauge-as-tave-nusausiu-duosiu-penkta-gyvybe-ir-isgelbesiu%E2%80%9C
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/rosita-veikaliene-kai-vaikas-paliekamas-vienas-su-savimi-jis-gyvena-savo-sukurtame-pasaulyje
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/kitoks-vaikas-suaugusiems-nepazistamas-objektas

 

Reklama