Ergoterapeutės patarimas tėvas – kokių klaidų įrengiant kambarį geriau nedaryti
  NAUJIENOS

Ergoterapeutės patarimas tėvas – kokių klaidų įrengiant kambarį geriau nedaryti

Kategorija:

Miestas:

Pasiruošimas naujiems mokslo metams jau įsibėgėjo, tačiau nemaža dalis tėvų tik dabar suskumba tvarkyti ir atnaujinti mokyklinukų kambarius. Internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenimis, kambarių atnaujinimo periodas kasmet jaučiamas visą rugpjūtį, o, palyginti su pavasariu, vaikų baldų paieška šį mėnesį padvigubėja. Specialistai įspėja, kad skubant išleisti vaikus į mokyklą ir atnaujinant jų mokslo ir poilsio erdves, svarbu nepamiršti įvertinti, ar kambarį tikrai apstatėte taip, kad vaikas jame augs sveikai?

Internetinės parduotuvės rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė sako, kad vaikų  kambario atnaujinimo metas, palyginti su kitais pasiruošimo mokyklai etapais, trunka bene ilgiausiai, jis jaučiamas ir dabar. Vieni rūpinasi tik kambarių atnaujinimu, tad ieško naujų stalų, kėdžių, talpesnių lentynų. Kiti atsinaujina iš pagrindų ir žvalgosi viso kambario baldų.

„Didėjančio dėmesio sveikatai tendencijos neaplenkia ir vaikų baldų srities. Tėvai ieško būdų išrinkti vaikams patvaresnius, ergonomiškus baldus. Taip pat populiarūs erdvę taupantys baldai. Iš tiesų, nebūtina pirkti vaikams pačių brangiausių ir ištaigingiausių baldų, svarbu, kad sukurtoje erdvėje vaikai jaustųsi patogiai. Tokią tendenciją matome ir iš gamintojų pasiūlos, ir iš baldų ieškančių tėvų“,  – sako G. Vilkė.

Ergoterapeutė, medicinos mokslų daktarė Aušra Adomavičienė atkreipia dėmesį, kad, pirmiausia, savo asmeninę erdvę mokslui ir žaidimams turi turėti kiekvienas vaikas. Ypač tai svarbu jaunesnių klasių moksleiviams. O tinkamai parinkti ir išdėstyti baldai, apšvietimas, atskirtos žaidimų ir poilsio erdvės, net ir spalvos gali padėti vaikams ne tik išvengti sveikatos sutrikimų, bet ir padėti geriau susikaupti, savarankiškai lavintis.

„Žinoma, ne visose šeimose yra galimybė vaikui skirti atskirą kambarį, tačiau į mokyklą pradėjusiam eiti vaikui būtina įrengti mokymosi kampelį, kurį patartina atskirti nuo poilsio ir žaidimų zonos. Asmeninės erdvės turėjimas užtikrina gerą darbingumą, nesiblaškymą bei galimybę susikoncentruoti ruošiant pamokas“, – „Pigu.lt“ suorganizuotame interjero pristatyme sakė  A. Adomavičienė.

Ergoterapeutė  pateikia kelis svarbiausius patarimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti kambarius moksleiviams atnaujinantys tėvai.

•      Rašomasis stalas. Siekiant išvengti netaisyklingos laikysenos formavimosi, nugaros skausmų, greito nuovargio ir negebėjimo susikaupti prie užduočių, būtina vaikui parinkti reguliuojamą rašomąjį stalą ir ergonomišką kėdę. Rašomasis stalas turi būti stabilus, tvirtas, reguliuojamo aukščio ir būtinai su pakankama vieta kojoms. Stalo aukštis turėtų būti toks, kad sėdint pečiai būtų atpalaiduoti, o alkūnės būtų sulenktos 90° laipsnių kampu.

•      Kėdės aukštis priklauso nuo vaiko ūgio su pakankamai vietos kojoms. Rekomenduojama, kad 2 trečdaliai šlaunų būtų ant kėdės sėdynės, šlaunys horizontalioje padėtyje, kojos per kelius sulenktos stačiu kampu, o pėdos – tvirtai visu paviršiumi padėtos ant grindų. Atlošas sureguliuojamas taip, kad vaikas nesikūprintų, o porankiai – kad rankos būtų sulenktos stačiu kampu, nepakeliant pečių. Pirmokui netinka kėdė ant ratukų, o jei tokią įsigijote  –  pasirūpinkite fiksatoriais, nes vaikams pirmiausia reikia išmokti sėdėti taisyklingai ir nesimuistant.

•      Kompiuterio ekranas statomas šonu lango ar priešais langą (vengiant šviesos atspindžio ekrane) bei turėtų stovėti vaiko ištiestos rankos atstumu ir tokiame aukštyje, kad akys būtų viename lygyje su jo viršutiniu kraštu. Tai užtikrina taisyklingą galvos ir nugaros padėtį sėdint. Klaviatūra neturėtų būti ant stalo paviršiaus ir užimti erdvę (ant ištraukiamos lentynos), o pelė laikoma šalia klaviatūros taip, kad ranka būtų arti kūno bei išliktų tiesi, siekiant išvengti riešo pasukimo.

•      Lentynos. Dažniausiai naudojamos knygos, sąsiuviniai ar kiti mokykliniai reikmenys turi būti sudedami artimiausiose ir geriausiai pasiekiamose lentynose, rečiau naudojami daiktai dedami aukščiau, o sunkūs daiktai dedami į žemesnes lentynas. Norint nuimti daiktus nuo aukštesnių lentynų vaikui reiktų turėti nedidelį suolelį, kad vaikas  lengvai pasiektų daiktus. Taip išvengiama raumenų pertempimo, netaisyklingų judesių.

•      Šviesa. Rašomąjį stalą rekomenduojama statyti šonu prie lango taip, kad natūrali šviesa kristų iš sėdinčio vaiko kairės pusės (jei vaikas dešiniarankis) ar dešinės (jei vaikas kairiarankis). Sklindanti šviesa nemeta šešėlio nuo rašančiojo rankos, todėl vaikui nereikia įsitempti, įdėmiau žiūrėti. Patartina užtikrinti kuo daugiau natūralios šviesos, o jei jos nepakanka, padės papildomas  šviestuvas su ne per ryškia,  60–80 vatų lempute.

•      Spalvos. Mokymosi kampelio erdvę galima dažyti ryškesnėmis, smegenų veiklą stimuliuojančiomis spalvomis: atmintį gerina geltona, susikaupti padeda oranžinė spalvos. Rekomenduojamos ir neutralios spalvos, interjerą papildant ryškiomis detalėmis. Žaidimų zona turi būti atskirta nuo poilsio ir mokyklinio kampelio.  Patartinos švelnios spalvos, bet reiktų atsižvelgti ir į vaiko temperamentą: judriam vaikui pastelinės, ramios spalvos padės susikaupti, atsipalaiduoti.  O lėtam ir tyliam vaikui ryškios spalvos leis pasijusti energingiau.

•      Oras.  Vaiko kambario oras ir drėgmė itin svarbi vaiko sveikatai, todėl kambarys turi būti nuolat vėdinamas (nors kelis kart per dieną) ir esant poreikiui drėkinamas. Rekomenduojama, kad vaiko kambario oro drėgmė būtų apie 60 %. Jeigu ji nesiekia ir 50 % – vaiko sveikatai iš tiesų kyla grėsmė. Labai svarbu vaiko lovos nestatyti prie radiatoriaus.


Reklama