NAUJIENOS

Edmundas Pupinis: už žinių išlyginimo mechanizmus svarbiau motyvacija mokytis

Kategorija:

Miestas:

Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nario Edmundo Pupinio atsiliepimas į Genovaitės Krasauskienės straipsnį „Kaip įveiksime neigiamas nuotolinio mokymosi pasekmes?“ (straipsnis paskelbtas: https://www.manokrastas.lt/straipsnis/kaip-iveiksime-neigiamas-nuotolinio-mokymosi-pasekmes-

 
Manau, kad pasiūlytos priemonės pakankamai logiškos. Apie kai kurias priemones svarsto ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Tačiau, manau, kad prieš jas taikant, reikia padaryti išsamią analizę ir tam tikrą priemonių įgyvendinimo galimybių vertinimą.
 
Pirmiausia turime įvertinti, kiek moksleivių pasirinktų kiekvieną iš pasiūlytų žinių išlyginimo priemonių. To nepadarę, galime susidurti su dideliu visos švietimo sistemos išbalansavimu. Norint suprasti pasekmes, kad būtų vaizdžiau, kaip pavyzdį panaudokime kraštutinius variantus. Pavyzdžiui, visi pirmokai pasako, kad nori kartoti kursą. Ar tikrai per trumpą laiką galėtume išspręsti klausimus, susijusius su galimybe organizuoti dvigubą pirmųjų klasių komplektų mokymo procesą? Ar tikrai galėtume taip greitai iš kažkur gauti mokytojų ar mokymui skirtų patalpų? Gal regionuose, kur klasės ne visai sukomplektuotos, kai kurias problemas galima būtų išspręsti. Bet kaip jas reikėtų spręsti Vilniuje?
 
Dar įdomesnis variantas išeitų, jeigu kartoti kursą pageidautų daugelis abiturientų. Problemų būtų ne tik dėl mokymo proceso organizavimo gimnazijose, bet ir su grupių komplektavimu aukštosiose mokyklose.
 
Jei dauguma pasirinktų žinių išlyginimo vasaros atostogų metu variantą, reikėtų skubių sprendimų, kaip kompensuoti atostogas mokytojams. Todėl, manau, kad dabar reikalingi skubūs sprendimai dėl abiturientų mokymo proceso baigimo ir egzaminų, o kitų klasių moksleivių žinias, manau, reikėtų išlyginti įprasto mokymo proceso metu baigiantis šiems ir kitais mokslo metais.
 
Taip pat manau, kad nereikėtų kurti psichologinių įtampų tarp moksleivių. Mes galime įteigti, kad bendrojo lavinimo mokykloje mokymo proceso metu likusios spragos yra praradimas visam likusiam gyvenimui. Bet juk taip tikrai nėra, ypač jei suvokiame, kad kuo toliau, tuo svarbesnis taps mokymosi visą gyvenimą principo taikymas.
 
Mano gyvenime buvo nemažai patirčių, kuomet profesinėse mokyklose besimokantys moksleiviai po jos baigimo dėl vienokių ar kitokių patirčių ir priežasčių, atsiradus stipriai motyvacijai siekti karjeros, yra baigę universitetus ir pasiekę karjeros aukštumų. Todėl manau, kad turėtume daugiau kalbėti ne apie norą sukurti skubotus ir nepakankamai apgalvotus žinių išlyginimo mechanizmus, o apie žinių siekimo motyvacijos didinimą, asmeninę vyresniųjų moksleivių atsakomybę ir apie mokymosi visą gyvenimą principo diegimą.   
 
Edmundas Pupinis
Seimo Švietimo ir mokslo komiteto narys

Panašūs straipsniai:
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/kaip-iveiksime-neigiamas-nuotolinio-mokymosi-pasekmes-
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/laima-ziediene-kokia-ji-%E2%80%93-kitokiu-vaiku-sekmes-trajektorija
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/sigita-burvyte-suaugusieji-nesugebame-ivertinti-savo-ribotumo-ir-nepazistame-siuolaikiniu-vaiku
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/gailute-ivaskeviciute-jei-vaikas-paliekamas-mokyti-ir-aukleti-tik-mokyklai-gero-rezultato-nebus-
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/agne-ziedeliene-is-siuolaikinio-vaiko-neretai-atimamas-noras-pazinti-tyrineti-ir-isbandyti
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/sigita-burvyte-edukacija-tampa-visai-kitokia-nes-jos-pagrindas-%E2%80%93-zmoniu-tarpusavio-rysiai
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/antropoceno-vaikai-arba-%E2%80%9Esigita-tu-esi-mano-gera-drauge-as-tave-nusausiu-duosiu-penkta-gyvybe-ir-isgelbesiu%E2%80%9C
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/rosita-veikaliene-kai-vaikas-paliekamas-vienas-su-savimi-jis-gyvena-savo-sukurtame-pasaulyje
https://www.manokrastas.lt/straipsnis/kitoks-vaikas-suaugusiems-nepazistamas-objektas

 

Reklama