E. komercijos ateitis: ko tikėtis, kokias naudas ir iššūkius ji kelia?
  NAUJIENOS

E. komercijos ateitis: ko tikėtis, kokias naudas ir iššūkius ji kelia?

Kategorija:

Miestas:
Pastaruoju metu elektroninė komercija linksniuojama it geidžiamiausia nuotaka verslui: ne vienam ji tapo išsigelbėjimu netekus galimybės vykdyti prekybą fizinėse vietose. Verslams pamažu atveriant duris kyla klausimas, ar e. parduotuvės išliks svarbios ir pasibaigus karantinui? Taip pat, ko reikia, jog internetinė prekyba iš trumpalaikės avantiūros taptų naudą ir pelną nešančia palydove?

Kaip versle įprasta, neeilinė situacija tapo stipria paskata greitai transformuotis bei ieškoti augimo galimybių. E. komercijos įrankiai egzistavo jau ilgą laiką, bet tik dabar verslai ir vartotojai tapo jiems atviresni. Nemaža dalis žmonių dėl saviizoliacijos internetu apsipirko pirmą kartą arba internetu užsisakė prekių, kurias kitomis aplinkybėmis mieliau apžiūrėtų gyvai. Tai matydamos įmonės taip pat nesnaudė – beveik per naktį užgimė naujos pardavimų platformos, o gerai pažįstami prekių ženklai ėmėsi naujų paslaugų teikimo. Galima sakyti, jog verslas per kelis mėnesius sprintu nubėgo atstumą e. komercijoje, kurį būtų keliavę dar kelis metus.“ – pastebi Kauno verslo, turizmo bei tarptautinės rinkodaros agentūros „Kaunas IN“ verslo skyriaus vadovo pareigas einantis Andrius Veršinskas.

Įmonės persiorientavo jau nuo pirmųjų dienų

Tam, kad padrąsintų ir įkvėptų verslus imtis e. komercijos, „Versli Lietuva“ jau pirmąją karantino savaitę pristatė pagalbos verslui iniciatyvą „Internete karantino nėra“, kuri šiuo metu jau yra suvienijusi gausų – net 1100 –  e. parduotuvių  būrį platformoje www.internetekarantinonera.lt. „Pirmiausia prie iniciatyvos prisijungė e. parduotuvės, kurios ieškojo galimybių sustiprinti skaitmeninę rinkodarą ir pradėjo kokybiškai vystyti šį pardavimo kanalą internete, kuris iki tol neretai buvo šalutinis pardavimų kanalas prie fizinės prekybos. Naujos, bet pavienės, pačių verslininkų jėgomis sukurtos e. parduotuvės rinkoje pradėjo atsirasti jau nuo pirmos karantino savaitės“ – sako „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento direktorė Inga Juozapavičienė.

Specialistės teigimu, naujų kokybiškesnių e. parduotuvių banga pasirodė maždaug antrąją-trečiąją karantino savaitę. „Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių analizė parodė, kad skaitmenizavosi ir pagaliau internete veiklą pradėjo kelis dešimtmečius rinkoje veikiančios įmonės, atsirado naujų verslo nišų ir internetinės prekybos galimybių, kurių iki tol niekas nesiėmė bijodami rizikos ar nematydami poreikio“ – sako I. Juozapavičienė.
„Versli Lietuva“ duomenimis, iš visų iniciatyvos „Internete karantino nėra“ duomenų bazėje registruotų Lietuvos e. parduotuvių didžiąją dalį (20 proc.) sudaro  aprangos, avalynės ir aksesuarų kategorijos e. parduotuvės, antroje vietoje (13 proc.) lieka maisto prekių ir gėrimų kategorija, o trečioje (11 proc.) – baldai ir namų interjeras. Karantino metu augo maisto ir gėrimų įsigijimo internete paklausa, tad nenuostabu, jog daugiausia naujų e. parduotuvių – net 25 proc. – sukurta būtent šiame sektoriuje. Kaune yra registruota viso 20 proc. Lietuvos e. parduotuvių, iš kurių 9 proc. buvo sukurtos karantino metu.

Svarbu vartotojui siūloma patirtis

Reklamos agentūros „What about“, įsikūrusios Kaune, vadovas Mantvydas Leknickas sako pastebėjęs, jog greičiausiai į pasikeitusią situaciją sureagavo buitinės technikos ir elektronikos prietaisų tiekėjai, taip pat greito apyvartumo prekių, statybų bei paslaugų sektoriai. Agentūros specialistai ne vienam verslui padėjo nepasimesti skaitmeninės rinkodaros platybėse ir kuo geriau išnaudoti Google, SEO, įrankius, taip pat socialinius tinklus iniciatyvos „Internete karantino nėra“ metu.

„E. parduotuvės sukūrimas gali užtrukti nuo kelių valandų iki kelių mėnesių, priklausomai nuo projekto dydžio bei pasirinkto kūrimo metodo. Pirmiausia, reiktų sau užduoti kelis klausimus: ar norite originalios (dizainu, funkcijomis) parduotuvės, ar jums užtenka standartinių sprendimų? Taip pat, kokie yra jūsų svetainių kūrimo bei administravimo įgūdžiai?“ – pataria M. Leknickas.

Anot reklamos specialisto, yra keli būdai sukurti e. parduotuvę, iš kurių kiekvienas teikia savų privalumų: „Parduotuvės nuoma - greičiausias bei pigiausias būdas susikurti e. parduotuvę. Tiesiog, mokate mėnesinį mokestį ir prekiaujate. Kiek didesnių investicijų reikalauja parduotuvė kurta naudojantis populiarios platformos pagalba, pavyzdžiui, „Woocommerce“, „Prestashop“, „OpenCart“, tačiau ilgainiui ji atsipirks. Labiausiai optimizuotas, į pelną bei išskirtinius verslo poreikius orientuotas, tačiau brangiausias variantas - individualiai kurta e. parduotuvė. Jos dizainas bei turinio valdymo sistema kuriami individualiai.“ – sako agentūros „What about“ vadovas.

Kuriant e .parduotuvę, M. Leknickas pataria ją suplanuoti galvojant apie patogumą vartotojui: dizainas turėtų būti patrauklus, o informacija pasiekiama greitai bei lengvai. Jis taip pat primena, jog vien sukurti e. parduotuvę nepakanka, ją administruoti bei atnaujinti reikia nuolat, tad tam gali būti reikalingos fotografo, tekstų rašytojo bei kitų specialistų paslaugos. Taip pat, siekiant kuo didesnio lankomumo, svarbu pasirūpinti rinkodaros planu, išsirinkti tinkamiausius komunikacijos kanalus, tad gali tekti kreiptis į marketingo profesionalus.

Verslai ir toliau išnaudos e. komercijos galimybes

„Neabejotina, jog įpratę pirkinius užsakyti internetu, tai darysime žymiai dažniau, kas paskatins verslus neatsilikti nuo vartotojų ir toliau pasinaudoti e. komercijos galimybėmis. Apskritai, skaitmenizacija teikia daug naujų perspektyvų įmonėms: ji leidžia dar tik besimezgančiam verslui išvengti pirminių kaštų, tokių kaip patalpų nuoma ar darbuotojų samdymas, skatina neapsiriboti vien lokalia prekyba, padeda lanksčiai reaguoti į besikeičiančias situacijas ir atveria kelius į naujas rinkas, pasiekiant potencialų vartotoją skaitmeninėje erdvėje“ – e. prekybos privalumus vardija A. Veršinskas.

Jis teigia, jog nereikėtų pasiduoti vizijoms ir tikėtis, jog vartotojų elgsena pasikeis drastiškai bei prognozuoja, kad net išnykus kai kurioms su elektronine prekyba susijusioms baimėms, poreikis gauti išsamią konsultaciją bei sulaukti malonaus aptarnavimo, taip pat noras iš arti apžiūrėti produktą ir jį išbandyti prieš įsigyjant, tikrai niekur nepradings.

„Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija

Reklama