NAUJIENOS

Dietiniai kukuliai su grikių ir ryžių kruopomis


Miestas:
Kai atsibosta ,,rimti‘‘ valgiai, bandau gaminti lengvesnius patiekalus. Vertingos, lengvai įsisavinamos grikių, ryžių kruopos tam puikiai tinka. O dar šviežios daržovės – kopūstas, morkos, galvas užauginę svogūnai!

Patiekalą sumąsčiau iš vakaro. Tad išverdu grikius ir ryžius (po 100 g – patogiausia pakeliais). Juos dedu į šaltą vandenį, gerai, iki minkštumo išverdu, sukratau į didesnį dubenį (kuriame ir ruošiu visą masę).

Kitą dieną sutarkuoju 3 vidutinio dydžio morkas, puselę kopūsto (apie 300 g – 400 g), smulkiai supjaustau 3 svogūnų galvutes. Morkas ir svogūnus šiek tiek (5 – 7 min.) pakepinu aliejuje (ar lydytame svieste) ir sudedu ant grikių – ryžių, įberiu 1 a. š. druskos, juodųjų – kvapniųjų pipirų, 1 a. š. Vegetos prieskonių, įmušu 2 – 3 kiaušinius. Masę gerai išmaišau.

Kad kukuliai būtų sotesni, aš dedu maltos kiaulienos ar vištienos (400 – 500 g). Mėsą paruošiu kaip kotletams – su svogūnais, kiaušiniu, prieskoniais – ir rankomis gerai sumaišau su visa mase.

Formuoju ,,cepelininius‘‘ kukulius ir dedu į kepimo popieriumi išklotą skardą (truputį pateptą aliejumi). (Išeina 16 ,,cepelinų). Pašaunu į įkaitintą orkaitę (200 laipsnių). Po 10 min sumažinu kaitrą iki 180 laipsnių ir dar kepu 30 min.

Paruošiu baltą padažą –  svieste ar aliejuje pakepinu, supjaustytą svogūno galvutę,2 lauro lapelius, 1 v. š. miltų, maišydama įpilu 1 stiklinę. pieno, įberiu truputį druskos ir, vis sukdama, užkaitinu iki užvirimo. Galiausiai įdedu 1 - 2 v. š. grietinės. Galima įberti susmulkintų krapų, petražolių.

Garuojantys minkštučiai kukuliai keliauja ant stalo. Degustuoti mano patiekalą ateina ir draugai. Valgo pasigardžiuodami net po dvi porcijas... Vadinasi, skanu! Pamėginkit, jaunosios šeimininkės, nenusivilsite!

Vitalija Jakubauskienė
Nuotraukos: Vitalijos Jakubauskienės
 
 

Reklama