NAUJIENOS

Aktyvi gyvensena ir sveikas ilgaamžiškumas

Kategorija:

Miestas:
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) nurodo, kad nuo 60 iki 74 metų žmogus yra pa gyvenęs, nuo 75 iki 90 metų – senas, o nuo 90 metų – ilgaamžis. Gera fizinė, emocinė ir psichikos sveikata sudaro prielaidas gyventi prasmingai, ilgai ir gerai jaučiantis.

Gyvenimo kokybė labai susijusi su gyvensena. Įrodyta, kad net ilgai nejudriai gyvenęs žmogus, tapęs fiziškai aktyvesnis, gali pagerinti savo sveikatą. Sveika gyvensena – gyvenimo būdas, kuriuo stiprinama sveikata ir pažadinamos rezervinės organizmo galimybės, išsaugomas darbingumas. Gyvenimo būdas, kai atsisakoma to, nuo ko kiti žmonės priklausomi ir dėl ko turi problemų, kai įveikiamos savo silpnybės, teikia pasitenkinimą bei didina savivertę

ES fizinio aktyvumo gairėse nurodoma, kad net ilgą laiką nejudriai gyvenęs žmogus, tapęs fiziškai aktyvesnis, gali pagerinti savo sveikatą. Tai nepriklauso nuo amžiaus, taigi pradėti niekada nevėlu. Kas dar turi įtakos išsaugant sveikatą, koks fizinis aktyvumas gerina darbingumą, kokie gyvensenos veiksniai gali lemti vyresnio amžiaus žmonių gyvenimo kokybę, aptariama Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos (SMLPC) centro visuomenės sveikatos specialistų parengtose rekomendacijose visuomenei „Aktyvi gyvensena ir sveikas ilgaamžiškumas“.

Su visomis visuomenės sveikatos specialistų parengtomis rekomendacijomis sveikatos stiprinimo, traumų ir ligų prevencijos, pirmosios pagalbos temomis visuomenė gali susipažinti SMLPC interneto svetainės „Atmintinės, lankstukai, plakatai“ skiltyje.
 
 
SMLPC informacija
Linos Kovalevskienės nuotr.
 

Reklama