4 svarbiausios dantų priežiūros taisyklės
  NAUJIENOS

4 svarbiausios dantų priežiūros taisyklės

Kategorija:

Miestas:
Norėdami turėti sveikus ir estetiškai atrodančius dantis, žmonės pasiryžta įvairioms odontologinėms procedūroms, kurios leidžia efektyviai išspręsti kankinančias problemas. Tačiau daugelio jų būtų galima išvengti anksčiau pasirūpinus tinkama asmenine burnos priežiūra. Taigi, kaip rūpintis savo dantimis, kad jie kuo ilgiau išliktų gražūs ir sveiki?
 

1. Kasdienis dantų valymas šepetėliu

 
Tai pirmasis ir vienas iš pagrindinių burnos priežiūros etapų. Šepetėliu dantis reikėtų valyti du kartus per dieną – ryte ir vakare. Naudojant šepetėlį ir pastą, pašalinamos minkštosios dantų apnašos, kurios tvirtai prilimpa prie jų paviršiaus.
Esant poreikiui, šį procesą galima kartoti ir dažniau, pavyzdžiui, pavalgius. Tačiau, norint mechaniškai nenutrinti emalio, rekomenduojama nepersistengti. Pavalgius burną dažniausiai pakanka tiesiog išskalauti vandeniu.
 
Reguliariai nevalant dantų, gali atsirasti blogas burnos kvapas, kariesas (ėduonis). Dažniausiai šią ligą sukelia burnoje esančios bakterijos, kurios, skaidydamos angliavandenius, išskiria rūgštis, pažeidžiančias kietuosius dantų audinius. Siekiant užkristi kelią dar rimtesnėms odontologinėms problemoms, reikalinga specialistų pagalba. Odontologijos klinika Vilniuje – tai vieta, kur dirba aukštos kvalifikacijos gydytojai, naudojantys modernią įrangą. Jie išsamiai įvertina kiekvieno paciento burnos būklę ir paskiria veiksmingiausią problemos sprendimo būdą.
 
Rūpinantis kasdiene dantų priežiūra, patariama atsižvelgti ir į tai, kad pastos ant šepetėlio pakanka vos žirnio dydžio. Priešingai nei rodoma reklamose, ja nereikia padengti viso šerelių paviršiaus. Rekomenduojama naudoti pastą, kurios sudėtyje yra fluoro. Šis elementas padeda apsisaugoti nuo dantų ėduonies. Pastose, skirtose mažyliams iki 3 metų, fluoro turėtų būti iki 500 ppm, 3–6 metų vaikams – iki 1000ppm, 6–18 metų vaikams – iki 1450 ppm, o suaugusiems – nuo 1000 iki 1500 ppm.
 
Dantų valymui svarbu skirti pakankamai laiko (maždaug 2 min.) ir dėmesio – daryti tai atidžiai, neskubant, naudojant šluojamuosius ir sukamuosius judesius. Tokia technika leidžia geriau pašalinti susikaupusias apnašas. Ant liežuvio taip pat kaupiasi bakterijos, todėl reikėtų nuvalyti ir jį. Tam galima naudoti šepetėlį arba specialų įrankį.
 

2. Tarpdančių priežiūra

 
Asmeninė burnos priežiūra apima ir tarpdančių valymą siūlu arba specialiu šepetėliu. Taip pašalinami juose įstrigę maisto likučiai ir kitos sunkiau pasiekiamos apnašos. Siekiant nepažeisti dantenų (ypač, jei jos yra jautrios), tarpdančius valyti reikėtų pakankamai švelniai. Atsižvelgiant į asmeninius poreikius ir burnos būklę, papildomai galima naudoti skalavimo skystį. Jis padeda geriau pašalinti bakterijas ir kitus nešvarumus, taip pat išvengti kai kurių dantų problemų ar nemalonaus burnos kvapo.
 

3. Subalansuota mityba

 
Tam, kad dantys būtų sveiki, stiprūs ir estetiškai atrodytų, būtina pilnavertė mityba. Racioną turėtų sudaryti įvairūs produktai, praturtinantys organizmą visomis reikalingomis medžiagomis. Siekiant išvengti tokių odontologinių ligų, kaip dantų kariesas (ėduonis), rekomenduojama vengti daug cukraus ir saldiklių turinčio maisto ar gėrimų.
 

4. Reguliarus lankymasis odontologo kabinete

 
Kai kurios dantų ligos, pavyzdžiui, ėduonis, gali būti sunkiai pastebimos. Todėl, neapsilankę pas odontologą, žmonės net nesupranta, kad turi kažkokių problemų. Reguliarūs vizitai specialisto kabinete leidžia užkirsti kelią rimtoms dantų ir dantenų ligoms. Jų metu atidžiai įvertinama paciento burnos būklė ir, esant poreikiui, paskiriamas gydymas.
 
Odontologijos klinika Vilniuje išskirtinė tuo, kad joje dirba rūpestingi aukštos kvalifikacijos specialistai, naudojantys modernią įrangą. Tai padeda užtikrinti efektyvius gydymo rezultatus per optimalų laiką. Nepamirškite visapusiškai rūpintis savo burnos būkle – juk dantys vienas iš didžiausių mūsų turtų. Tegul jūsų šypsena būna nepriekaištinga. Nesidrovėkite, džiuginkite ja aplinkinius ir spinduliuokite pasitikėjimu savimi.
 
Aistė Bielinė 
 

 


Reklama