NAUJIENOS

„Karmen siuita“ su Sergejumi Krylovu, Lietuvos kameriniu orkestru ir „Giunter Percussion“

Kategorija:

Miestas:
Vasario 27 d. Filharmonijos Skaitmeninė koncertų salė publiką kviečia klausytis Georges’o Bizet–Rodiono Ščedrino „Karmen siuitos“. Pats kompozitorius šį 1967 m. sukomponuotą kūrinį pavadino „G. Bizet muzikos laisva transkripcija styginiams ir mušamiesiems“. Spalvingąją siuitą atliks Sergejaus Krylovo vadovaujamas Lietuvos kamerinis orkestras (LKO) ir ansamblis „Giunter Percussion“.

 

Šis kūrinys jau įsitvirtinęs LKO repertuare, ypač sužibo orkestro ir „Giunter Percussion“ gastrolėse Italijoje 2014 metais. Tąkart grota Venecijos „Teatro Toniolo“ salėje, Sondalo savivaldybės rūmuose, Neapolio Sant Elmo pilies koncertų salėje ir Romos „Teatro Olimpico“ salėje. Nuotaikingai Lietuvos nacionalinės filharmonijos scenoje „Karmen siuita“ skambėjo 2016 m. orkestro rengtoje šventinėje programoje „Kalėdų divertismentas“.
 


Šįkart „Karmen siuitos“ klausysimės internetu, Filharmonijos Skaitmeninėje salėje.
 
Muzikos istorijoje gausu pavyzdžių, kai kompozitoriai, paėmę kito autoriaus temą arba visą pjesę, sukurdavo naują kūrinį, gerokai nutolusį nuo pirminio šaltinio. Tokio pobūdžio kūriniuose originalas iš esmės pakeičiamas (ypač instrumentuotė), bet pagrindinių minčių visuma ir bendra struktūra nekinta. Būna ir kitokių teminės medžiagos perėmimo atvejų, kai pavienės citatos ar net didžiuliai žinomų kūrinių fragmentai įkomponuojami į originalų muzikinį tekstą. Ščedrino „Karmen siuitoje“ ženklios abi tendencijos.
 
Kūrinys ryškiai virtuozinis – maksimaliai panaudotos styginių galimybės, gausu mušamųjų instrumentų solo ir ansamblinių epizodų. Tradicijos tęstinumas pabrėžiamas tuo, kad Siuitoje nėra nė vienos svetimos temos – visos priklauso Bizet. Kartu „Karmen siuita“ pasižymi savita, nuo operos gerokai nutolusia dramaturgija ir kompozicine struktūra. Jos originalumą lemia instrumentų visuma. Styginių sudėtis įprasta, o gausybė mušamųjų sudaro atskirą orkestrą (apie 30 instrumentų, jais groja 5–6 atlikėjai). Partitūroje įrašyti 5 timpanai, 2 vibrafonai, 2 marimbos, varpai, kastanjetės, tambūrinas, didysis būgnas, trikampis, varpeliai, keletas mažųjų būgnelių, tamtamas, maraka, medžio kaladėlės, antikinės lėkštės, keletas Lotynų Amerikos mušamųjų instrumentų ir kt.

 

Siuitą sudaro trylika numerių, juos jungia vientisa dramaturginė mintis. Instrumentuotė Bizet muzikai suteikia nepaprasto ekspresyvumo. Meistriškai išryškinta melodinė linija daro kūrinį itin choreografišką. Per visą Siuitą einanti leitemocija muziką pripildo aistros, polėkio ir tragiškos įtampos.
 
Vasario 27 d., šeštadienį, koncerto transliacija vyks 19 val. internetu www.nationalphilharmonic.tv, Filharmonijos ir Skaitmeninės koncertų salės Facebook paskyrose, YouTube kanalu (adresas Lietuvos nacionalinė filharmonija). Kviečiame!
 


Atlikėjai:
 
LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
Meno vadovas ir dirigentas SERGEJ KRYLOV

Ansamblis GIUNTER PERCUSSION

 
Programa:
GEORGES BIZET (1838–1875)–RODION ŠČEDRIN (g. 1932)
„Karmen siuita“ styginiams ir mušamiesiems
                      1. Įžanga
                      2. Šokis
                      3. Pirmasis intermezzo
                      4. Sargybos pasikeitimas
                      5. Karmen išėjimas ir habanera
                      6. Scena
                      7. Antrasis intermezzo
                      8. Bolero
                      9. Torero
                      10. Torero ir Karmen
                      11. Adagio
                      12. Būrimas
                      13. Finalas

 
Daugiau informacijos: www.filharmonija.lt

LNF inf.

Menas ir internete – menas

Menas ir internete – menas

Jo kūrybinis procesas reikalauja pastangų, idėjų, meninės kokybės ir daugelio kitų komponentų. Jis vertas apdovanojimų, bilieto, žiūrovų ir žiniasklaidos dėmesio. Tai inovatyvi šio laiko meninė raiška, bet ne gyvo meno pakaitalas ir...


Reklama