Prieš rudens atostogas visi stengiamės nuveikti tam tikrus svarbius darbus, atlikti viską, kad tik galėtume ramiai ilsėtis per atostogų savaitę. Tuo tarpu savanorystės projekto „Tu ir aš – kartu mes galia“ dalyviai – Šiaulių Lieporių gimnazijos bei Gegužių progimnazijos mokiniai – dalyvavo jau trečiajame susitikime.
Šį kartą savanoriams paruošto seminaro, vykusio spalio 27-ąją, kaip jau įprasta, Lieporių gimnazijos aktų salėje, tema – „Savanoriškos veiklos formos. Savanoriškas renginių organizavimas“.
Dar neprasidėjus paskaitai bei užduotims, moksleiviai jau nekantravo sužinoti, kas jų laukia. Tai todėl, kad renginių organizavimas, kaip pripažino ne vienas dalyvis, yra tikrai įdomi bei perspektyvi tema – įgytų įgūdžių gali prireikti rengiant draugų pasisėdėjimą ar išvyką, net nekalbant apie reikšmingas šventes bei renginius, kur šie gebėjimai būtini.
Taigi, pirmosios užduoties metu visi mokiniai, kurių skaičius, beje, vis didėja, turėjo pasidalinti į keturias grupes. Šios sudarytos komandos turėjo sukurti 3 minučių trukmės gimtadienio programą. Tai galėjo būti šokis, daina ar žaidimas. Svarbu, kad į veiklą būtų įtraukti visi „svečiai”, o laikas būtų praleistas puikiai. Darbų pristatymo metu paaiškėjo, kokie kūrybingi bei organizuoti visi moksleiviai – jų surengti žaidimai stebino įvairove, o apmokyti draugus, nežinančius vieno ar kito žaidimo buvę vienas juokas. Viskas vyko sklandžiai, savanoriai įgavo daug energijos bei geros nuotaikos.
Po linksmųjų pratimų – kita užduotis. Kadangi savanorystė apima daug formų, buvo susipažįstama su galimomis veiklos kryptimis bei pasiskirstoma, kas kam priklausys. Buvo sudarytos socialinė, ekologinė, jaunimo užimtumo bei teisėsaugos grupės. Taip pat buvo atskiriami tam tikri šių krypčių pogrupiai, pavyzdžiui, mokiniai, panorėję priklausyti ekologijos grupei, galėjo pasirinkti – aplinka ar gyvūnai – juos labiau domina. Be abejo, vienas žmogus galėjo priklausyti daugiau nei vienai grupei. Tačiau tai nereiškia, kad mokiniai domėsis tik savo sritimi – joje inicijuos akcijas bei savanorišką veiklą, o prisidėti kvies visus projekto dalyvius. Tai savotiškas darbų pasiskirstymo metodas, kad viskas vyktų produktyviau ir sklandžiau.
Dar vienas svarbus išmoktas dalykas – teisingas pareigų pasiskirstymas. Jeigu visai grupei vadovauja vienas žmogus, turintis tris pavaduotojus, kurie savo valdžioje turi visus atskirų grupelių lyderius, pirmininkui perdavus informaciją vos trims žmonėms, ji apkeliaus visus. Tai taisyklė, kuria tam tikra žinia gali pasiekti visus pasaulio kampelius, nesusisiekiant su kiekvienu individu atskirai.
Taigi trečiasis savanorių susitikimas, trukęs daugiau nei dvi valandas, praėjo akimirksniu. Įgytos žinios ne tiki išliks moksleivių atmintyje, bet ir pagelbės ateityje – tuo įsitikinę visi projekto dalyviai.
Sigita Bukantaitė