Verslo pradžia visada yra įdomi ir unikali patirtis. Jūs galite būti patys sau viršininkai, nustatyti savo tvarkaraštį ir užsiimti hobiu, naudinga veikla arba kažkuo, kas tikrai „veža“. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad verslo pradžia yra didelis iššūkis, o pakeliui lengva padaryti klaidų.
Šiame straipsnyje aptarsime 5 dažniausiai pasitaikančias klaidas, kurias žmonės daro pradėdami internetinį verslą, ir kaip jų išvengti.
Aiškaus plano ar tikslo neturėjimas
Viena iš didžiausių klaidų, kurias daro žmonės, pradėdami internetinį verslą, yra aiškaus plano ar tikslo neturėjimas. Verslas internete, kaip ir bet kuri fizines patalpas turinti įmonė, siekia tikslų.
Kad išvengtumėte šios klaidos, svarbu skirti laiko tikslams apibrėžti ir sukurti planą jiems pasiekti. Tai gali būti konkrečių, išmatuojamų, pasiekiamų, tinkamų ir apibrėžtų laike (SMART) tikslų nustatymas, taip pat tikslinės rinkos nustatymas, USP apibrėžimas ir rinkodaros plano sukūrimas.
Neinvestuojama į profesionalią interneto svetainę
Jūsų interneto svetainė yra jūsų verslo veidas internete, todėl svarbu, kad ji padarytų potencialiems klientams, partneriams ar interesantams gerą įspūdį. Daugelis žmonių daro klaidą neinvestuodami į profesionalią svetainę. Tad jeigu svetainės navigacija yra klaidi arba nepritaikyta mobiliesiems įrenginiams, tai gali atstumti potencialius klientus.
Norint išvengti šios klaidos, svarbus ne tik geras svetainės dizainas. Reikalingas ir geras SEO, kokybiškas turinys, tinkamas išdėstymas ir kita.
Tam gali tekti samdyti puslapių dizainerį, SEO specialistus, turinio kūrėjus – rašytojus ir ne tik.
Mažas aktyvumas socialinėje medijoje
Socialinė medija yra maksimaliai svarbi bet kuriam internetiniam verslui. Tai yra bene vienintelis būdas užmegzti ryšį su klientais, reklamuoti savo produktus ar paslaugas ir kurti savo prekės ženklo reputaciją. Tačiau daugelis žmonių daro klaidą, nes neturi stipraus presence socialinėje medijoje. Jų pėdsakas ten nematomas.
Svarbu į soc. tinklus kelti kokybišką, aktualų turinį, orientuotą į vizualinį stimuliavimą. Tai gali būti nuotraukos, vaizdo įrašai, vizualizacijos ar kitas įtraukiantis turinys. Taip greičiausiai išsiskirsite ir lengviau sudominsite auditorijas.
Neskiriamas dėmesys klientų patirčiai
Labai dažnai reikia prisiminti, kad jums jūsų klientų reikia labiau nei jiems jūsų, todėl svarbu sutelkti maksimalų dėmesį į jų patirtį. Pradedantieji verslininkai dažnai neskiria pakankamai dėmesio savo klientams. Jeigu esate mažieji žaidėjai, turite užtikrinti gerą klientų aptarnavimą, greitai reaguoti į problemas, smagią apsipirkimo patirtį, naudingas konsultacijas. Kitaip jus lengvai išstums didesni žaidėjai…
Neprisitaikymas prie pokyčių
Internetinio verslo pasaulis nuolat vystosi ir keičiasi, todėl svarbu gebėti prisitaikyti prie pokyčių. Atrodo keista, juk ką tik pradėtas verslas. Tad kokie gi dar pokyčiai? Tiesa ta, kad tendencijos gali naujintis kelis kartus per metus. Negalima likti nuošalyje, nes tada pranašumą įgys konkurentai…
Norint išvengti šios klaidos, svarbu būti atviram pokyčiams, sekti naujienas, autoritetingas asmenybes ir naujienų šaltinius šiose srityse ir reguliariai peržiūrėti bei atnaujinti savo verslo strategiją. Kitu atveju galima samdyti kiečiausius rinkodaros specialistus. Jie tuo pasirūpins už jus!
Apibendrinant galima teigti, kad internetinio verslo pradžia gali būti įdomi ir naudinga patirtis, tačiau lengva padaryti klaidų. Pristatėme dažniausias. Jų išvengus jūsų verslui tikrai lengviau pavyks pasiekti tikslų!